برای اطلاع از موجودی و قیمت دقیق، پیش از ثبت سفارش تماس بگیرید
تماس با ما

۰۹۹۰-۱۲۳۱۱۵۱

دسته ها

    دستگاه بارکد خوان

     بارکدها، کدهای نوری قابل خواندن توسط ماشین، از دهه 1970 محبوبیت زیادی پیدا کردند و تقریباً به طور جهانی در خواربارفروشی ها و محصولات خرده فروشی ظاهر شدند. اخیراً، بارکدها برای همه چیز از مدیریت بیمار گرفته تا تولید خط مونتاژ و کمپین های بازاریابی مورد استفاده قرار گرفته اند. با آنها اسکنرهای بارکد که بارکدها را می‌خوانند و رمزگشایی می‌کنند، به منظره‌ای آشنا در فروشگاه‌های موادغذایی و باجه‌های خرده فروشی تبدیل شده‌اند و همچنین در تنظیمات از بیمارستان‌ها تا انبارها استفاده می‌شوند. از آنجایی که اسکنرها برای مصارف مختلفی ساخته شده اند، انواع و اندازه های مختلفی دارند. انتخاب اسکنر مناسب به دانستن مزایا و معایب هر نوع و تطبیق آن با محیطی که اسکنر در آن استفاده خواهد شد بستگی دارد.

    اصول اولیه دستگاه بارکدخوان

    از اواخر دهه 1970، بارکدها به سرعت در هر دو بخش خرده‌فروشی و صنعتی در همه جا حاضر شدند و اغلب در بسته‌بندی برای شناسایی SKUها استفاده می‌شوند. اسکنر بارکد یک دستگاه الکترونیکی است که بارکدها را می خواند، رمزگشایی می کند و اطلاعات آنها را به سیستم ارسال می کند. اسکنرهای بارکد مانند اسکنرهای تخت از یک منبع نور و یک حسگر نور برای جمع آوری اطلاعات نوری استفاده می کنند.

    انواع دستگاه بارکدخوان

    دستگاه بارکدخوان در چندین شکل فاکتورهای مختلف برای تناسب با تنظیمات و نیازهای مختلف وجود دارد. در ادامه به بررسی و توضیح انواع دستگاه بارکدخوان خواهیم پرداخت.

    دستگاه بارکدخوان دستی

    اسکنرهای دستی رایج ترین نوع اسکنر بارکد هستند و با لیزر یا فناوری مبتنی بر تصویر در دسترس هستند. کار با اسکنرهای دستی به علت استفاده از یک فرم استاندارد ساده است. به سادگی اسکنر را به سمت بارکد بگیرید و ماشه را فشار دهید. برخی از اسکنرهای دستی بی سیم هستند، در حالی که برخی دیگر از طریق پورت USB یا صفحه کلید متصل می شوند. بسیاری از مدل‌های اسکنرهای دستی دارای پایه‌ای برای اسکن هندزفری هستند که آنها را برای برنامه‌هایی که نیاز به تطبیق پذیری دارند ایده‌آل می‌کند.

    دستگاه بارکدخوان بی سیم

    یکی از انواع اسکنرهای دستی، اسکنر بی سیم است که بدون اتصال فیزیکی به کامپیوتر کار می‌کند. این اسکنرها عموماً از طریق بلوتوث یا ارتباط فرکانس رادیویی متصل می شوند. اگر چه برخی از آنها از شبکه‌های WiFi استفاده می‌کنند. اسکنرهای بی سیم درهم ریختگی را کاهش می‌دهند و برای برخی از محیط هایی که سیم ها می‌توانند خطر ایمنی ایجاد کنند ضروری هستند. برد بی سیم و عمر باتری در اسکنرهای بی سیم بر اساس فناوری های مورد استفاده بسیار متفاوت است.

    اسکنرهای صنعتی

    برخی از اسکنرهای دستی با دوام و استحکام بیشتر ساخته شده اند و برای مصارف صنعتی مناسب هستند. بسیاری از این دست اسکنرها در برابر ضربه و آب مقاوم هستند و برخی از آنها ضد گرد و غبار یا آلودگی هستند که آنها را برای استفاده در فضای باز مناسب می کند. اسکنرهای صنعتی معمولاً با موارد زرد یا قرمز، محفظه لاستیکی و اندازه بزرگتر متمایز می شوند.

    بارکد اسکنر هندزفری

    در حالی که بسیاری از بارکدخوان های دستی برای استفاده با پایه ثابت طراحی شده اند، بسیاری از برنامه ها می توانند از یک اسکنر هندزفری واقعی بهره مند شوند. اسکنرهای ثابت، که به عنوان اسکنرهای ارائه نیز شناخته می‌شوند، عموماً دارای ناحیه اسکن بزرگ‌تر و عملکرد بدون ماشه هستند، که باعث می‌شود برای اسکن تعداد زیادی از آیتم‌های گذشته از یک نقطه ثابت بسیار سریع‌تر باشند. این ویژگی‌ها آنها را برای تنظیمات POS و خرده فروشی ایده آل می کند.

    اسکنرهای همه جانبه

    اسکنرهای همه جهته از چندین لیزر یا یک حسگر تصویر برای گرفتن بارکد در هر زاویه و جهتی استفاده می کنند. آنها برای اسکن بارکدها در حین حرکت طراحی شده اند و به طور کلی دارای عملکرد بدون ماشه هستند. بارکدها با حرکت دادن آنها به کنار سنسور اسکن می شوند و عملکرد خنثی آنها سرعت اسکن را افزایش می دهد و در عین حال نیاز به هدف گیری را کاهش می دهد. اسکنرهای همه جهته در دو نوع 1 بعدی و 2 بعدی عرضه می شوند.

    اسکنر بارکد در پیشخوان

    بسیاری از اسکنرهای هندزفری برای جاسازی در یک کانتر طراحی شده اند. این واحدها اغلب دارای حسگرهای همه جانبه و ترازوهای داخلی هستند که آنها را برای فروشگاه های مواد غذایی ایده آل می کند. اسکنرهای داخل پیشخوان اغلب گران‌ترین شکل اسکنر هستند، اما عملکرد بی‌نظیری برای بسیاری از تنظیمات خرده‌فروشی ارائه می‌دهند.

    نتیجه

    اسکنر بارکد که در همه جا بارکدها وجود دارد، بخشی جدایی ناپذیر از محیط های خرده فروشی، تجاری و صنعتی مدرن هستند. اسکنرها برای مدیریت اطلاعات مربوط به پرداخت، مدیریت موجودی، و تعداد زیادی از برنامه های تخصصی از خطوط مونتاژ گرفته تا مدیریت بیماران پزشکی استفاده می شوند. به این دلایل، اسکنرها در اشکال و فناوری‌های مختلفی عرضه می‌شوند. اسکنرهای لیزری رایج ترین هستند، در حالی که اسکنرهای مبتنی بر تصویر و تصویرگرهای دوبعدی عملکرد خاصی را اضافه می کنند. اسکنرهای دستی در طیف گسترده ای از کاربردها استفاده می شوند، در حالی که پایانه های POS از اسکنرهای ثابت اختصاصی بهره می برند. خریداران می‌توانند اسکنرهایی با ویژگی‌های ویژه مانند اتصال بی‌سیم، مقاوم‌سازی و غیره پیدا کنند. با طیف گسترده ای از گزینه ها و قیمت ها، یک تحقیق کوچک می تواند به خریداران کمک کند تا اسکنر را پیدا کنند که دقیقاً با نیازهای آنها مطابقت داشته باشد.

    سبد خرید
    ورود

    هنوز حساب کاربری ندارید؟

    مقایسه
    علاقه مندی ها
    0 موارد محصول
    فهرست